dwutlenek w plynie chłodzącym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cebe
    Classic
    • 2013
    • 1

    dwutlenek w plynie chłodzącym

  • Tomekyogi3
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    dwutlenek w plynie chłodzącym

    witam jestem tu nowy. mam problem ze skoda octavią 1 rok 2001 silink 1.6 benzyna+ gaz.
    zaczne od początku. Strzelił mi gaz na jednym tłoku prawdopodobnie od złych kabli i świec. strzelenie wywaliło mi na jeden tłok kawałek plastiku który zostawili w kolektorze mechanicy przy zakładaniu gazu więc było trzeba wyjać go czyli zdlląć głowicę itp. przy okazji wymieniłem kable świece i rozrząd. mechanik mi poskładał wszystko i teraz zaczyna sie mój problem, bo w układzie chlodzącym wytwarza się ciśnienie. po przejechaniu kilku km jak otwieram wlew plynu to ciśnienie wypycha plyn(a raczej wodę bo wodą mechanik zalał ) ze zbiorniczka. mechanik sprawdzał jakims tam przyrządem to mówi że to spaliny chyba ida czy cos takiego do układu. mechanik twierdzi że dwutlenek idzie do układu chłodzącego. (mechanik sam nie wie już) w związku z tym ciśnieniem w układzie chłodzącym oddałem do planoania i sprawdzania głowicę. głowica była dobra. uszczelka pod gowicą została założona drugi raz też nowa. śróby do głowicy też wymieniłem i dalej to samo. blok jest prosty bo sprawdzał go ktos tam kto sie zna na tym. i już nie mam pojęcia co to może być. mechanik też nie wie już. pompa wody została wymieniona przy wymianie rozrządu ale nawet jakby to pompa była zła to by tego raczej nie było. sam nie wiem. prosze o porady jakies co to może być. reduktor od gazu mechanicy odłączyli żeby zobaczyc czy to samo będzie i chyba to samo jest.

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      bo w układzie chlodzącym wytwarza się ciśnienie. po przejechaniu kilku km jak otwieram wlew plynu to ciśnienie wypycha plyn(a raczej wodę bo wodą mechanik zalał )
      Z tego co wiem to układ jest układem ciśnieniowym, czyli normalne jest że po nagrzaniu i odkręceniu korka przybiera płynu. Czy płyn przelewa się odprowadzeniem. Czy podczas gazowania na luzie w zbiorniczku pojawiają się pęcherzyki powietrza ?? Mechanik sprawdzał korek ??
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        pompa cieczy chłodzącej w porządku ???
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Tomekyogi3
          Classic
          • 2011
          • 4

          #5
          jeżeli chodzi o pompe wody to była wymieniona tydzien temu. korka nie sprawdzał. ale wydaje mi się że u mnie korek jest szczelny bez żadnego otworu. po odkręceniu wlewu płynu, poziom sie podnosi. i to jest normalne. ale nie do przesady. pęcherzyków powietrza raczej nie widać. teraz odłączyłem instalację gazowa i zobacze jak będzie. może to jest tylko kwestja odpowietrzenia. do poniedziałku pojeżdzę na benzynie i zobaczę.

          Komentarz

          • Hunter
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1655

            #6
            Tomekyogi3, sprawdź czy reduktor nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia. Jeśli tak to reduktor szybko wymień, bo może być niezły zonk!

            P.S. Czy mechanicy grzebali w reduktorze, np. wymieniali membranę? Napisz jakiej firmy masz instalację i poszczególne elementy.
            Zastanawiam się jak mechanicy mogli zostawić kawałek plastiku w kolektorze - tzn. pewnie wiercili otwory pod dysze bez odkręcenia go żeby zaoszczędzić czasu :roll:
            ...nie ma to jak Octavia :drive:
            >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              Gaz pasowało by odpiąć tymczasowo, chodzi o reduktor tak jak kolega pisze. bo inaczej to wróżenie. jeżeli po odpięciu reduktora dalej będzie wywalać płyn no to badanie głowicy na szczelność, tu też blok silnika może być pekniety.Ale jeżeli meches sprawdzał i wykrył CO2 no nie z reduktora bo tam jest propan i butan.

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Jeżeli masz spaliny w układzie chłodzenia, to masz uszczelkę pod głowicą do wymiany. Po zdjęciu głowicy poskładali na starej czy nowej uszczelce? Miałem to samo. Pomogła wymiana UPG. Wątek o tym jest tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ucanie+p%B3ynu

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  co do odpowietzrania to powinien sie dawno odpowietrzyć.
                  Co do podnoszenia się płynu w zbiorniku to na ciepło zawsze jest go wiecej bo płyn sie rozszerza pod wpływem ciśnienia. A zrób inaczej zalej na zimno do poziomu max i zostaw zrób jakąś trase a potem po ostudzeniu sprawdź poziom ...

                  Komentarz

                  • Tomekyogi3
                    Classic
                    • 2011
                    • 4

                    #10
                    uszczelka pod głowica jest nowa. głowica sprawdzana. śróby do głowicy nowe. blok też jest dobry. może poprostu takie powinno być tam ciśnienie a mechanik ma zły przyrząd. bo spaliny to nie moga być moim zdaniem.

                    [ Dodano: Pon 25 Lip, 11 22:40 ]
                    a co do instalacji LPG to ma juz swoje lata ale w kwietniu załozyłem nowy filterek, nowy reduktor firmy lovato czy jakos tak.

                    Komentarz

                    Pracuję...